SMS (Spiralna stabilizacija hrbtenice)

Je enostavna in posebna oblika vadbe, ki temelji na sistematičnem zdravljenju in krepitvi človekovega gibalnega aparata in funkcije notranjih organov. Je kombinacija rehabilitacijskih in preventivnih vaj, obenem pa tudi vaj, ki povečujejo telesne zmogljivosti in sposobnosti. Metoda spiralne stabilizacije in mobilizacije (SMS) ponuja povrnitev naravnega gibanja, izgubljene harmonije mišic in pravilne podpore drže.

 

SMS nam omogoča:

optimalno gibanje hrbtenice,
zmanjšuje preobremenjenosti in obrabo posameznih sklepov in
zmanjšuje možnosti za utesnitev živcev, ki izhajajo iz hrbtenjače.

 

Pri SMS metodi se s krepitvijo mišičnih verig krepi mišična moč trupa, zaradi česar se zmanjša pritisk na medvretenčne ploščice in sklepe. S tem je omogočeno tudi boljše prehranjevanje in regeneracija posameznih delov.

Prav tako je zelo uporabna za zdravljenje različnih diagnoz, ki jih je bilo v preteklosti težko zdraviti: skolioza, spinalna stenoza, zdrsnjena vretenca (hernija) …

Osnovni pripomoček pri vadbi je posebno oblikovana elastika z več stopnjami težavnosti. Vadba z elastiko omogoča krepitev in nežno raztezanje oz. naravno sproščanje mišic.  

ZA KOGA JE PRIMERNA:

Vadba po metodi SMS je primerna praktično za vse, saj jo prilagajamo potrebam posameznika. Če se le da, izvajamo vaje stoje (nekatere vaje kleče). Odlična je za otroke, ki zaradi težkih torb, nepravilnega sedenja in samega načina življenja, poslabšajo svojo držo. Izjema so osebe, ki zaradi poškodb, ali drugih težav ne morejo stati ali jim to predstavlja zelovelik napor. V tem primeru jo izvajamo sede.

Vadba je zelo uspešna in se posebej priporoča: 

  • osebam s kronično bolečino v križu,
  • osebam s poškodbami hrbtenice (hernia, ishias, spondilolisteza, spomdiloliza,…) in so že opravile pregled oz. terapije pri fizioterapevtu,
  • osebam s skoliozo v odrasli dobi, 
  • otrokom s skoliozo kot dodatna okrepitev mišic trupa za podporo drže med gibanjem poleg predpisane terapije zdravnika – ortopeda,
  • osebam, ki veliko časa v dnevu presedijo (sedeče delovno mesto),
  • osebam z oslabljenim ravnotežjem, koordinacijo in s težavo pri hoji (navadno starejši),
  • športnikom  – kot regeneracija in preventiva (ogrevanje, ohlajanje ali aktivni počitek) …

Učinki vadbe so vidni pri vsakodnevnem gibanju in počutju. Hoja postane aktivnejša, učinkovitejša in sama po sebi terapevtska. Ugodno vpliva na bolečino v hrbtu, ramenih, vratu,  kolkih in kolenih. Položaj telesa je bolj pokončen, poravnan in stabilen, rame so bolj sproščene in roke bolj gibljive.  

Za začetek priporočamo individualne ure pri terapevtu.